۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۳۵۷۵۸
یادداشت؛

پشت‌پرده‌ حمله به سپاه پاسداران | موشک‌های نقطه‌زن کابوس مقامات اسرائیلی

پشت‌پرده‌ حمله به سپاه پاسداران | موشک‌های نقطه‌زن کابوس مقامات اسرائیلی
ترس استکبار جهانی از قدرت بازدارندگی ایران و موشک‌های نقطه‌زن سبب شده تا ضمن تخریب سپاه پاسداران، فضا را برای سوق دادن ایران به مذاکره مجدد فراهم سازند.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، پس از ترور بزدلانه شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نایب رییس حشد الشعبی عراق، محور مقاومت با هشدار آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی تاکید کرد که انتقام خون فرماندهان خود را خواهد گرفت.

اولین سیلی به آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران زده شد. پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق از سوی هوافضای سپاه موشک باران شد و پایگاه عین الاسد خسارت بسیار دید تا آنجا که آمریکایی‌ها ترجیح دادند که در این رابطه سکوت اختیار کنند. مهمتر از پاسخ قاطع ایران به این جنایت، شکسته شدن هیمنه آمریکا در نزد ملت‌های آزادی‌خواه و بی‌اعتباری و بی‌آبرویی برای آنان است.

استراتژی‌های رعب آفرین محور مقاومت
محور مقاومت به رهبری ایران، به استکبار جهانی هشدار داد که حتما انتقام سختی از عاملان این جنایت خواهد گرفت. همین تهدیدها سبب شده تا رژیم صهیونیستی به اعتراف فرماندهان و مسؤلان سیاسی و امنیتی خود، در برابر گزینه‌ها و استراتژی‌هایی که رزمندگان جبهه مقاومت در اختیار دارند، عاجز و ناتوان باشند. به نظر دو استراتژی بیش از پیش مقامات رژیم صهیونیستی را نگران کرده است:

اول) استمرار حضور مستشاری ـ نظامی ایران در منطقه: حضور جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و عراق به خواسته مقامات این کشور و برای مبارزه با داعش بوده است. با پایان یافتن این مأموریت، مشاوران نظامی ایران در این دو کشور به کمترین حد خود رسیده‌اند اما با ترور حاج قاسم و ابومهدی المهندس، این دلهره در میان مقامات اسرائیلی تشدید شده است که ایران بخواهد با همکاری محور مقاومت و با افزایش نفوذ خود در منطقه، پاسخی مستمر و طولانی‌مدت را به اقدامات رژیم صهیونیستی در تمام این سال‌ها بدهد به ویژه آنکه روابط دیپلماتیک و نظامی ایران و برخی کشورهای منطقه در بالاترین سطح قرار دارد.

دوم) موشک‌های نقطه‌زن حزب الله: پس از جنگ 33 روزه لبنان، حزب الله با تقویت زیرساخت‌های نظامی، توانست فناوری ساخت موشک‌های نقطه‌زن را به دست آورده و معادلات نظامی منطقه را برهم زند. بنابر گزارشات منتشر شده از سوی برخی منابع نظامی وابسته به اسرائیل، حزب الله با در اختیار داشت موشک‌های نقطه‌زن، رعب و وحشت را در میان مقامات صهیونیستی ایجاد کرده است زیرا در صورت استفاده از این موشک‌ها، ویرانی‌های بسیاری برای اسرائیل به ارمغان خواهد آمد

گزینه‌های سه‌گانه اسرائیل برای مقابله با ایران
عومر دنک افسر بلندپایه نیروی هوافضای اسرائیلی و عضو بخش استراتژی مدیریت جنگ با اذعان به قدرت تخریب بالای موشک‌های حزب الله، از آمادگی رژیم صهیونیستی برای نبرد در جبهه شمال خبر داد و گفت: مقامات اسرائیلی توان اخراج نظامیان ایران از سوریه و یا محدودساختن فعالیت منطقه‌ای ایران را ندارند.

وی افزود: با ترور قاسم سلیمانی، استراتژی جایگزینی که اسرائیل برای حل معضلات منطقه طراحی کرده است، به بن بست رسیده و با توجه به شرایط کنونی، باید سیاست جدیدی از سوی اسرائیل وضع شود.

افسر عالی‌رتبه اسرائیل با اشاره به استراتژی جایگزین رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: یا باید به جنگی تمام عیار و پایان ناپذیر با ایران وارد شد تا بتوان آنها را از سوریه اخراج کرد یا آنکه با تهدید، ارعاب و تحمیل هزینه‌های سنگین، ایران را وادار به عقب نشینی کرد یا آنکه با حذف بشار اسد یا مقامات ایرانی، زمینه را برای پایان ماجراجویی ایران در منطقه فراهم ساخت.

عومر دنک همچنین با اشاره به قدرت بالای نظامی ایران تصریح کرد که برای کاهش قدرت منطقه‌ای ایران راهی جز استفاده از نیرویی قوی‌تر وجود ندارد هرچند که حزب الله به عنوان حامی ایران، دارای موشک‌های دقیق است و اگر جنگی با حزب الله دربگیرد، استفاده از این موشک‌ها حتمی است.

موشک‌های ایران و ترس روز افزون اسرائیل
حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین الاسد، قدرت بازدارندگی بالای جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان کشید به ویژه آنکه آمریکا جرأت پاسخ به این اقدام را نداشت همین امر سبب شده تا رژیم اشغالگر صهیونیستی به صراحت اعلام کند که منظومه دفاعی لازم برای مقابله با موشک‌های کروز و بالستیک ایران را ندارد.

نهادهای امنیتی اسرائیل به خوبی می‌دانند که اگر کوچکترین خطایی انجام دهند، ایران، سوریه، لبنان و سایر محور مقاومت از این موشک‌ها علیه رژیم صهیونیستی استفاده خواهند کرد؛ در نتیجه خسارت سنگینی برای اسرائیل به همراه خواهد آورد از این روست که مقامات نظامی اسرائیل به فکر نوسازی دستگاه‌های نظامی خود افتاده و درصدد بازسازی تجهیزات نظامی خویش هستند.

ترس رژیم صهیونیستی از قدرت نظامی محور مقاومت به حدی است که منابع امنیتی بلندپایه در تل‌آویو به رئیس جمهور اسرائیل هشدار دادند که در صورت بروز درگیری، روزانه بیش از هزار موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد. حزب الله نیز ضربه شدید، گسترده و محکمی را هم در بعد نظامی و هم در نابودی زیرساخت‌های اقتصادی، امنیتی، پزشکی و ... به اسرائیل وارد خواهد ساخت.

رعب و وحشت مقامات اسرائیلی، اروپایی و آمریکا از قدرت بازدارندگی بالای جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت عاملی است که سبب شده تا آنان با تشدید فشارها علیه ملت ایران و ملت‌های آزادی‌خواه منطقه، با تحمیل برجام دیگری به نظام جمهوری اسلامی، مولفه قدرت را از دستان ایران در آورده و به سادگی کشور را به مرز تجزیه بکشانند. حمله به سپاه پاسداران، اهانت به تصویر شهید قاسم سلیمانی و سردادن شعارهای هتاکانه همگی حاکی از آن است که برخی دانسته و یا نادانسته در زمین دشمن بازی کرده و همسو با دشمنان ملت ایران به دنبال تضعیف قدرت نظامی سپاه پاسداران هستند؛ سپاهی که در تمامی برهه‌های سخت، حامی مردم ایران بوده است.

به تعبیر مقام معظم رهبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران که «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند» رویکرد آمریکا و اروپا، فشار حداکثری برای به زانو در آوردن ملت ایران و تن دادن به مسیر مذاکره از یک سو و نابودی مولفه‌های قدرت از سوی دیگر است تا بتوانند از ایران، لیبی یا افغانستان دیگر بسازند. حمله برخی خودفروخته به نیروهای نظامی کشور، همنوایی با دشمنان قسم خورده ملت ایران است اما بی‌شک وحدت و انسجام ملت ایران در کنار تبعیت از رهبری، این تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهد کرد و آمریکا و استکبار جهانی و نیز فریب خورده‌های داخلی نیز بار دیگر ناکام خواهند ماند.

 

محمد رایجی
ارسال نظرات